tirsdag 9. februar 2010

Smarte votter

Nye votter!
Mønsteret er hentet fra hefte nummer 0712 fra Sandnesgarn,
et veldig pent mønster,
men langt ute på viddene når det gjelder mål.
Neste gang disse skal strikkes må mye forandres på.
Dette er damestørrelsen (som endte opp som en herrestørrelse),
mønsteret på innsiden av hånda er langt bredere enn
mønsteret på utsiden, borden nederst bølger seg veldig
(som et resultat av vrangborden, men uansett ikke særlig fint),
og tommelen (hold dere fast..)
har jeg strikka mønsteret to ganger på (for å få de lange nok).
Jeg begynte å stusse da jeg prøvde vottene på,
før jeg skulle begynne med tommelfellinga,
og oppdaget at jeg ikke hadde strikket meg opp til
det første tommelleddet engang..
Men summa summarum: fornøyd.
Strikka på pinne 3 og 3,5 i Smart fra Sandnesgarn.

Ingen kommentarer: