mandag 14. juni 2010

"Dekorativ" moro

Her en dag satt jeg og googla kjøleskapsmagneter.
Mens jeg satt og lette fant jeg mye rart,
og det viste seg at de fleste som virkelig var fine
(som hadde sjarm/sjel/osv.)
var hjemmelagede.
Lim, magnetisk materiale
(man får også kjøpt ruller med magnettape på Clas Ohlson)
og noe man vil henge opp
er i grunn alt man trenger for litt egendefinert suksess.
Å dekorere kjøleskap med slike er i tillegg en svært lettomgjørlig affære:
liker man ikke "looken" er det tross alt bare å ta dem bort.
Mens jeg dreiv på med denne googlinga testa jeg ut
en hekleblomstoppskrift for første gang, og jeg fikk en idé:
hva med å henge blomsten opp på kjøleskapet?
And so I did.
Heldig og velsigna med så mye flaks som jeg er
fant jeg to gamle Peppes Pizza-magneter,
som jeg ubeslutsomt reiv magnetene av,
før jeg klippa dem opp i biter og limte hardt.
Og slik hadde det seg at merkelig restegarn og "søppel"
ble "dekorativ" moro.

Ingen kommentarer: