mandag 17. januar 2011

Elefantgul snekkerbukse

For å friske opp garderoben til den populært kalte Buffen til et vennepar, har jeg laget denne superbuksa. Den okergule fargen er en av favorittene til den søte mora, så fargen vil i allefall falle i smak hos henne. (Håper jeg..)
Oppskrift: Sparkebukse med fot #1940 fra boka "Strikk til nøstebarn"
Størrelse: 0-3 måneder
Garn: Restenøster av hvit Senja (mykt) og okergult Siljagarn (ikke fullt så mykt som man skulle ønske. Trøsten er at det ikke blir liggende inntil huden. En velbegrunnet bortforklaring kan være (uten at jeg tør påstå å vite noe om babyens oppførsel): superwash er lurt for siklete gulpebabyer.).
Pinner: 3 mm bambus
Modifikasjoner: Jeg la til 5 elefanter nederst på det ene benet for å piffe opp litt. Jeg valgte også å droppe føttene, de så helt forferdelige ut (da blir ikke buksa en sparkebukse lenger, snarere en snekkerbukse).

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Oj, for en fantastisk kreasjon! Fysøren du er flink :)
Kjempegøy å følge med på bloggen:)

TULLA PÅ ULLA. sa...

Kjempetøff bukse. Du, er sannelig flink! Følger ivrig med på bloggen:-) Hvilken oppskrift har du brukt? Vi opererer med samme merkelapper :-))

ninasstrikkeblogg sa...

du er kreativ søta! fantastisk bukse. back in the 70's.mangler dog litt sleng, hihi. tøffni

Vibeke sa...

Så utrolig mye flott du strikker! Men denne buksa her var klar favoritt hos meg! Helt nydelig :)