onsdag 2. februar 2011

Blå BabyBoleBukse med tilbehør

Endelig: blogging av de deiligste babyklærne jeg har laget på lenge.
Alt er strikket i Drops Alpaca
og er gaver til bittelilletassen jeg skal besøke i helga.
Bukse:
med et utgangpunkt i oppskriften Bukse uten seler fra boka "Myk Start",
tok jeg fatt på det min kjære kaller bolebuksa.
Buksa er imidlertid strikket på en helt annen måte enn oppskriften sier.
For å være ærlig skjønte jeg nemlig fint lite av den.
Men buksa ligner på den i Myk Start-boka, så da er jeg fornøyd.
Den er strikket i strl 0-3 måneder, nedenfra og opp.
Som vanlig var også glattstrikk å foretrekke framfor rillestrikk.
Pinne 2,5 og 3, og med en lang vrangbord øverst for passformens del.
I den har jeg trædd en herlig elastisk strikkelise-snor,
laget av det samme garnet.
Lue:
Her har jeg brukt oppskriften Liten lue, fra den samme boka.
Pinner 2,5 og størrelse 0-2 måneder.
Et herlig kveldsprosjekt.
Sokker:
Enda et Myk Start-prosjekt: Sokker på to pinner.
Jeg liker bedre å strikke på 5 pinner, så dermed var saken avgjort.
Jeg lurer på om det kan være en enklere
og litt mindre monteringskrevende løsning.
Pinne 2,5 og størrelse 0-3 måneder.
Sokkene er lange som knestrømper, og kan brettes ned.
Eller de kan brukes utenpå bukser,
slik at buksa ikke sklir opp nederst.

4 kommentarer:

Siri @ Strikk og tøys sa...

Flott sett, i fine farger! Heldige mottaker :-)

Takk for fine ord, og for at du vil være med på gi bort-lotteriet mitt!

Ønsker deg en fin dag!

strikkelisa sa...

Takk for kommentar, så hyggelig!
Selv om jeg bare foreløpig hadde publisert bildet. Har en venninne som ville se det, før jeg hadde rukket å skrive noe, så da ble det sånn. Om du vil lese faktaene har jeg oppdatert nå.
-Elisabeth

ninasstrikkeblogg sa...

herlig sett:) håper å få se det før du gir d bort i helga;) klem.

Ingunn sa...

Åh!! Så gøy at du har strikka denne buksa, den har stått på lista mi leeeenge no- men eg klarer ikkje å bestemme meg for farger:)
Superfint sett altså! :)