mandag 7. mars 2011

Mini og lue

Jeg har testet ut nok et mønster fra den danske designeren Else Schjellerup. Dette mønsteret heter "Mini" og finnes opp til strl 1-2 år. Det krever litt telling og strikkinga går unna på en liten helg.
Mønster: "Mini"
Garn: Baby Alpaca Silk fra Drops, lys blå-grønn, farge 7402.
Pinne: 3 mm
Størrelse: 0-6 mnd
Knapper: øyehullsknapper i porselen fra Oslo sy- og servicesenter.
Modifikasjoner: Strikket jakken litt lengre enn oppskriften sier. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke strikket knappehull nedover hele.
Jeg har også strikket en liten, matchende lue. Mønsteret er det samme som sist, og henta fra Myk Start-boka. Denne er strikket i samme garn som over på pinne 2.5 mm i størrelse 9-12 mnd. I og med at jeg strikket lua på tynnere pinner enn anbefalt, regner jeg med at jakken og lua vil passe mottakeren omtrent samtidig.

Ingen kommentarer: