torsdag 28. juli 2011

Balkongstemning

Det er simpelthen ikke mulig å ligge på latsida om dagen. Her strikkes det til alle døgnets tider. 
Ferie er omtrent det beste jeg vet. "10 av 10!"
Dersom varmen kjennes overveldende legger jeg strikkinga til side, 
da strikkesurfer jeg litt, eller nøster garn, mens jeg planlegger nye prosjekter. 
Avslapping i hengekøya er heller ikke å forakte. På mandag fikk vi en ny. 
Min elskede mor hadde nemlig en nydelig hengekøye "til overs", så nå har vi bytta ut den gamle. 
 Jeg har lenge ønsket meg en egenstrikket, tynn ulljakke. Og selvfølgelig må den sitte som støpt, ha de riktige fargene, og ellers passe meg perfekt på alle tenkelige måter. Egoet mitt strikker svært sjelden noe til seg selv, så jeg beveger meg i grunn i litt ukjent terreng. Tanken er å strikke denne jakken, Paulie, av Isabell Kraemer. 
I utgangspunktet tenkte jeg brunt som grunnfarge med olivengrønne striper,
men etter å ha fått garnet i posten, ser jeg at den brune ikke var så mørk som jeg forestilte meg.
Derfor måtte jeg bestille mer. En mørk, melert grå i passelig mengde til bunnfargen, og gult til stripene.
Dette vil jo si at jeg enten kan velge meg brunt eller grått som bunnfarge
og oliven, gult (eller en kombinasjon/annenhver av de varme fargene jeg har liggende
på balkongbordet nå) som striper.
De vanskelige valgene vil ingen ende ta. 
Avslutningsvis trenger jeg kanskje ikke å nevne at jeg fremdeles ikke har klart å velge ut 
de riktige knappene til genserne og kjolen fra forrige innlegg. 

1 kommentar:

Sara sa...

Det ser ut att bli riktigt flott! Jag strikker heller aldrig till mig sjælv, men nu håller jag på med ett sommarlinne i bomull/lin. Lycka till!